14 Kasım 2014 Cuma

DERS 3:ECLİPSE KURULUMU VE ÖZELLEŞTİRME

Standard


Evet başlığımızdan da anlaşılacağı gibi bu makalemizde hem eclipse'i tam olarak tanıyacağız hem de kendimize ait eclipse ide'mizi özelleştireceğiz.

Adım1:
Daha önceki yazıları okuduysanız JDK hakkında bilginiz var demektir.Eğer JDK hakkında bilginiz yoksa aşağıdaki linkten daha önce yazdığım makaleyi okuyabilirsiniz:


İlk adımda sistemimize JDK'yı yüklüyoruz.Aşağıdaki adresten JDK'yı indirin ve sisteminize yükleyin.



Adım2:
JDK'yı başarı ile kurduğumuza göre artık Eclipse'i indirip kurabiliriz.Aşağıdaki linke tıkladığımızda Releases başlığı altında farklı sürümler görülmektedir.




Eclipse'in ilk projesi 21 Haziran 2004 yılında 3.0 versiyonu ile ortaya çıktı.Bundan sonra her yıl Haziranın 20 ile 30'u arası yeni sürümlerini ortaya çıkardı ve bu sürümlere isim verdi.Sırasıyla bu sürümlerin adları ve isimleri aşağıdaki gibidir:


En son piyasaya çıkan versiyonu Luna oldu ve diğer versiyonlarına plugin ile eklenen Java 8 desteği ve GUI ekranı bu versiyonda eklenmiş halde geldi.Fakat Luna yeni sürüm olduğu için haliyle bugları da çok.Bu yüzden ben Eclipse'in Kepler versiyonunu indireceğim size de tavsiyem de o yöndedir.Linke tıkladıktan sonra:

  1. Releases başlığı altından Kepler'i seçin
  2. "Eclipse Standard 4.3.2" seçeneğini seçin.
  3. Sağ tarafta "Download Links" başlığı altına işletim seçenekleri var.Mevcut işletim sisteminizi seçin.
  4. Download seçeneğine tıklayın ve Eclipse Kepler inmeye başlayacaktır.

İndirdiğimiz dosyayı .zip'den Program Files x86'ya çıkaralım.Siz de herhangi bir yere çıkarabilirsiniz.Çıkarttığınız dosyanın içine girdiğiniz de "eclipse" simgesine çift tıkladığımız da programımız açılacaktır.(Eclipse'te setup kurulumundan ziyade direk paket olarak geldiği için kuruluma gerek yoktur).


Yukarıdaki ekrandan projelerimizin nereye kaydedileceğini belirtiyoruz.Ben varsayılan olarak bırakıyorum ve OK diyorum.Artık proje geliştirmek için eclipse ortamımız hazır.

ECLİPSE'i ÖZELLEŞTİRME



Bu kısımdan sonra anlatacaklarım tamamen tercihiniz ile alakalıdır..Eğer Eclipse geliştirme ortamınız da sade bir ortamı tercih etmiyorsanız editörün arkaplan rengini,yazı rengini ve IDE'nizin temasını değiştirmek mümkün.Burda Eclipse'in avantajlarından biri ortaya çıkıyor:zengin plugin.

Şu anda ekranınızda kod olmadığı için bu özelleştirmelerin pek etkisini görmeyebilirsiniz fakat ileriki makalelerde kod yazdıkça bunun etkilerini görebilirsiniz.Özelleştirmenin size faydalarından biri kod yazmayı keyifli bir hale getirmesidir

Adım1:

İlk olarak yapacağımız şey Help->Eclipse Marketplace  adımlarını uygulamak bunun sonucunda ekranımıza şöyle bir görüntü çıkacak:


Find kısmına "theme" diyip aratıyoruz.Burada birçok seçenek var ama aslında 3 seçenek bizim işimizi görecek seçenektir:


  1. Eclipse Moonrise UI Theme 0.8.9:Bu plugin sadece IDE'mizin temasını değiştirmeye yarar.
  2. Eclipse Color Theme 1.0.0:Bu plugin'de sadece editörün arkaplan ve yazı rengini değiştirmeye yarar.

Adım2:

Install diyerek ilerliyoruz karşımıza aşağıdaki gibi ekran çıkması lazım Confirm diyoruz ve lisans sözleşmesini kabul edip Finish butonuna basıyoruz.



 Adım3:

Aynı işlemi diğer plugin içinde yapıyoruz.Eclipse restart edilecektir.Artık pluginlerimiz yüklendiğini göre bunları uygulamak kalıyor.

Window->Preferences->General->Appearance başlığı altında Theme seçeneğindeki temaları görebiliriz.


MoonRise temamızı seçip,Eclipse'i yeniden başlattığımız'da sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.


Klasik temaya dönmek için "Default Theme" i seçip Eclipse'i yeniden başlatmak yeterli olacaktır.

Adım4:

Temayı özelleştirdiğimize göre sırada editörü özelleştirmek kalıyor.

Window->Preferences->General->Appearance->Color Theme seçeneği altındaki editörü değiştirecek temaları görebiliriz.


Örnek olarak Retta temamızı seçip Apply dediğimizde editörümüz aşağıdaki görünüme kavuşacaktır.Default seçeneği ile de eski haline getirebiliriz.


Bu makalemizin sonuna geldik.Eclipse ve Özelleştirmesi ile ilgili aklınızda soru işareti kalmadığını umuyorum.

Teşekkürler..





1 yorum: